Thursday, November 10, 2011

Lawatan Sambil Belajar Ke Pengkalan Tentera Udara Di-Raja Brunei Kg. Rimba

Pada 9 November 2011 (Rabu) lalu, sekali lagi murid-murid serta guru Tahun 6 mengadakan aktiviti lawatan sambil belajar ke Pengkalan Tentera Udara Di-Raja Brunei di Kampong Rimba. Lawatan ini adalah gabungan bersama dengan murid-murid serta guru Tahun 6 SR Negalang.

Murid-murid telah dibawa melawat beberapa tempat operasi TUDB seperti Ibu Pejabat, Bahagian 'Survival Equipments' dan juga Hanger B iaitu tempat 'parking' helikopter dan kapal terbang ABDB.

Berikut adalah beberapa gabungan gambar serta 'caption' mengenai lawatan tersebut... Enjoy :)

Kami ke BSB menggunakan 'speed boat' kemudian kami dijemput oleh beberapa pegawai bertugas membawa kami menaiki bas ke Pengkalan TUDB... Seterusnya kami diberi taklimat yang sangat menarik dan juga sesi bergambar ramai...

Selepas taklimat, kami mengambil masa untuk mengambil gambar di kawasan galeri ruang legar bangunan ibu pejabat. Seterusnya disajikan dengan jamuan sarapan pagi yang istimewa.. nyum nyum spesel kali ah... hehe

Kami di bahagian unit 'Survival Equipments' iaitu tempat simpanan peralatan untuk 'pilot', 'crewman' serta barang-barang menyelamat... bulih cuba pakai lagi hehe ada sesuai tak jadi pilot & crewman???

Sempat mengambil gambar di luar bangunan Bahagian Unit Terjun Payung... nda dapat melawat ke sana atas sebab tertentu... well, nda pa lah our next destination pun siuk jua... :)

Ke mana kami ni nah??? Cuba teka....

Yup.. kami dibawa ke Hanger B iaitu tempat beberapa jenis helikopter dan kapal terbang diletakkan... Selain tu ada jua kana pamerkan senjata tempur bagi TUDB...

Siuk kali ah dapat peluang menjejak kaki untuk masuk ke dalam helikopter dan kapal terbang askar... nda pulang terabang tu hehe (sia-sia pun)

Menyaksikan dengan lebih dekat lagi helikopter 'black hawk' TUDB... :)

Sebelum mengakhiri lawatan, ucapan dari pegawai yang bertugas diberikan serta nda ketinggalan jua wakil murid iaitu Ketua Agung Prefek SR Puni Dk. Nor Fartin Farhah untuk memberi ucapan terima kasih...


Setinggi-tinggi terima kasih kami ucapkan kepada TUDB atas kerjasama, layanan serta pameran yang cukup menarik diberikan. Insya Allah, pada tahun hadapan rombongan sekolah kami akan melawat ke sana lagi :)

Balum lagi abis banar eh...

Kami singgah ke Yayasan untuk makan tengahari di KFC dan pada masa sama menyambut 'surprise birthday' untuk salah seorang murid iaitu Nur Aziyah yang baru saja lanjut usia 12 tahun.. Walaupun kurang sihat semasa lawatan tetapi Aziyah masih sentiasa tersenyum :) Semoga sambutan ini akan menjadi ingatan dan sentiasa istimewa dalam kenangan murid-murid Tahun 6 (2011).

Itu sahaja mengenai lawatan kami.. semoga biskita terhibur membacanya...
Sekian....


- SRP -

No comments:

Post a Comment